Danışmanlık Hizmetlerimiz

Danışmanlık Hizmetlerimiz

 YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANLIĞI Yöneticilerin veya organizasyonların karşılaştıkları sorunları analiz etmelerine ve çözüme kavuşturmalarına, organizasyonun performansını artırmalarına, diğer yöneticilerin ve organizasyonların deneyimlerinden ders almalarına ve yeni iş fırsatlarını kullanmalarına yardımcı olan faydalı bir profesyonel hizmettir. Yönetim sistemleri danışmanlığı size genel olarak sağladığı faydalar: • İşletmelerin kurumsal açıdan çok daha verimli ve doğru bir şekilde yönetilmesini sağlar. • Çalışan personellerin kaliteye bir şekilde ortak edilmesi sağlanır. Aidiyet duygularının pekişmesine yönelik hamleler gerçekleştirilir. • Daimi iyileştirme adına hamleler gerçekleştirilir ve bunun sonucu kısa ve orta vadede almak mümkün hale gelir. • Ürün ya da hizmet kalitesi için bir istikrar sağlanır. Dönemlik değil kalıcı olarak hizmet ve ürün kalitesi temin edilir. • Kuruluşların iç iletişimleri artış gösterir. • Rekabet gücünde artış gerçekleşir. • Müşterilerde büyük bir güven duygusu ortaya çıkar. Bu da ürüne ya da hizmete olan talebe doğrudan yansır.  ISO STANDARTLARININ UYGULANMASI HİZMETLERİ ISO 9001 standardını şirketinizde uygulayabilir, kendi kalite yönetim sisteminizi oluşturabilirsiniz. Bu süreci sizin için kolay ve daha hızlı bir şekilde gerçekleştiriyoruz. Her şirket farklıdır ve her şirket ISO 9001 uygulama yolculuğunun farklı bir aşamasındadır. Bunun için size biçimlendirilmiş hizmetler sunuyoruz. ISO 9001 hizmetimiz kalite yönetimine hızla başlamak için gerekli bir hizmet birleşimini içerebilir, böylelikle birden fazla görev yönetmenin karmaşıklığı ortadan kalkar, karşılaştığınız engeller aşılır. Şirketinizdeki herkesi dahil eden bir ISO 9001 Proje Planı biçimlendirerek amacınıza kolayca ulaşırsınız. BSI olarak mevcut sistemlerinizle ilgilenir, uygulama sürecinin her adımında size rehberlik yapar, belgelendirmeye hazırlarız.  AİLE ANAYASASI HAZIRLANMASI HİZMETLERİ Aile Anayasası, aile şirketleri kurumsallaşırken şirket yönetiminde aile ilişkilerinin kurumsallaşması, görev yetki ve sorumlulukların net olmasını ve şirket yönetiminin bir sonraki nesle aktarılırken izlenecek yolun belirli olmasını sağlıyor. Aile Anayasası her aileye özgü hazırlanarak Aile Şirketinin geleceğinin çerçevesinin net olarak belirlenmesini, aile bireylerinin aile içi meselelerle uğraşmadan şirketleri için hedef odaklı yol almalarını sağlıyor. Aile şirketi olarak faaliyet gösteren şirketlerin kurumsal bir yapıya uyacak şekilde hareket etmesi diğer şirketlere nazaran zor olmaktadır. Bu durum şirket kurallarının dışında aile ilişkilerinin; kişilerin aile ve işle ilişkilerinin düzenlendiği kuralların oluşturulması ihtiyacını doğurmuştur. Şirketin geleceğinin güven içerisinde kurulabilmesi için yapılan bu düzenleme Aile Anayasası olarak adlandırılmaktadır.  KURUMSALLAŞMA SÜREÇLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ HİZMETLERİ Kurumsallaşma, şirketlerin iç ve dış etkenlerden kaynaklanan zorluklara ve piyasada yaşanan değişimlere ayak uydurmalarını kolaylaştırır. Rekabet avantajının elde edilmesi için süreçlerde kişilere bağımlılığın azalması, operasyonların sürekliliğinin sağlanması, şirketin ve büyümenin sürdürülebilirliği, güvenilir şirket imajı konularında önem taşımaktadır. Kurumsal gelişim hizmetleri kapsamında şirket için kritik gelişim alanlarının teşhisi ve iyileştirilmesi konusunda müşterilerine destek olur. Gelişim alanları belirlenirken; süreç, sistem ve organizasyon yapısı, üst yönetim yapılanmasını kapsayan hizmetler sunmaktayız. Kurumsallaşma danışmanlığı ile şirketinizin veya kurumunuzun kişilere bağlı kalmadan faaliyetlerini sistematik şekilde gerçekleştirebildikleri yapıya kavuşturabilirsiniz.  SOSYAL SORUMLULUK VE BELGELENDİRME UYGULANMASI HİZMETLERİ Sosyal Uygunluk Denetimleri kapsamında yeterli performansı göstermek isteyen her firma, başta çalışma şartları ve saatleri, işçi maaşları ve işçilere karşı takındıkları tavır olmak üzere farklı etik değerleri sağlamak durumundadır. Bu nedenle, sosyal uygunluk veya social compliance olarak adlandırılan, birçok farklı sertifikasyon ile kriterleri belirlenmiş ilkeleri benimsemiş bir kurumsal yapıya sahip olmak gerekmektedir. Sosyal uygunluğa eşlik eden bir diğer ilkeler bütünü ise Kurumsal Sosyal Sorumluluk prensibidir. 21. Yüzyılda firmalar, klasik pazarlama ve üretim uygulamalarının dışına çıkarak, çalışma koşullarını ve dolayısıyla verimi arttırma yoluna gitmektedirler. Bu anlamda, sosyal sorumluluk ve uygunluk amacıyla, şirketler, kendi istekleriyle kurumsal yapılarını bazı denetimlere tabi tutmaktadırlar. Bu denetimler, Sosyal Uygunluk Denetimleri olarak adlandırılmakta ve sektörlere göre farklılık gösterebilmektedir. Ayrıca, bu tür denetimleri yöneten, uluslararası ölçekte tanınınmış organizasyonların sayısı birden fazladır. Sosyal Uygunluk Denetimleri ile hedeflenen ilk kazanım etik ticarettir. Diğer kazanımlarla birlikte, paydaşların da sosyal uygunluk ilkelerinde uzlaşmış olması hedeflenmektedir.SA 8000 belgelendirmesi, iş sağlığı ve güvenliği, zorunlu ve çocuk işçiliği, örgütlenme özgürlüğü, ayrımcılık, çalışma saatleri ve ücretler, disiplin uygulamaları ve yönetim sistemleri konularını ele almaktadır.SA 8000, üretim ve hizmetlerin sunulmasında etik unsurlara önem veren bir standarttır ve tüm sanayi alanlarında, çalışma hayatına dair uygulamalarla ilgili sosyal sorumlulukları yerine getirdiklerini kanıtlamak isteyen, her büyüklükteki işletmeye uygulanabilir. Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Faydaları 1. İşletmenin imajını korunur ve düzeltilir. 2. Çalışanların morali ve verimliliği arttırır. 3. Müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayarak ve yeni pazar olanakları ile rekabette üstünlük elde edilir. 4. Çalışanlar ile yönetim arasındaki iletişim kanalları açılır. 5. Ürün kalitesinde iyileştirilme sağlanır. 6. Tedarikçi ve taşeronlarla ilişkilerin uzun süreli sözleşmeleri teşvik edecek yönde iyileştirilmesi sağlanır. 7. Bilgi akışının düzenlenmesiyle tüketici güveninin arttırılması sağlanır.  DIŞ TİCARET DESTEKLERİ ALINMASI VE YÜRÜTÜLMESİ HİZMETLERİ T.C. TİCARET BAKANLIĞI tarafından yürütülmekte olan ihracata yönelik devlet yardımları, yurtdışına açılma sürecinde firmalarımıza destek sağlanmasını için destekleri alma ve yürütme süresinde sizlere danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Desteklerde ihracata hazırlık, pazarlama ve markalaşma olmak üzere üç olgunluk seviyesi bulunmaktadır. Bu sürecin her aşamasında size rehberlik yapar ve destekleri kolay bir şekilde almanıza yardımcı oluruz.  KOSGEB DESTEKLERİ ALINMASI VE YÜRÜTÜLMESİ HİZMETLERİ 1-250 arasında SSK’lı çalışanı, senelik satış hasılatı 40 milyon TL altında olan üretim-imalat-hizmet-ticaret ve bilgisayar yazılımı sektörlerinde faaliyet gösteren işletmeler KOSGEB desteklerden faydalanabilirler. Kosbeb'in vermiş olduğu bütün hibelerle ilgili olarak başvuru ve sonuçlandırma sürecini kapsayan danışmanlık hizmeti veriyoruz. Firmaların Ar-Ge, Yatırım, Uluslararasılaşma ve Dış Ticaret harcamalarını sağlıklı bir şekilde finanse edebilmeleri için devletin destek ve hibelerinden maksimum seviyede faydalanmalarını sağlıyoruz.  TKDK DESTEKLERİ ALINMASI VE YÜRÜTÜLMESİ HİZMETLERİ Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne (AB) katılım öncesi dönemdeki önceliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak kırsalda sürdürülebilir kalkınmayı sağlayacak şekilde AB fonlarını 42 ilde yatırımcılarla buluşturuyor.Kırsal işletmeleri AB standartlarına yükseltmeyi amaçlayan TKDK, hayvancılık, tarım ve hayvancılık ürünlerinin işlenmesi, tıbbi aromatik bitki yetiştiriciliği, kırsal turizm, yenilenebilir enerji, el sanatları, makine parkları gibi alanlarda girişimcilere, kooperatiflere ve üretici birliklerine yüzde 40-70 arası hibe veriyor.TKDK'in vermiş olduğu bütün hibelerle ilgili olarak başvuru ve sonuçlandırma sürecini kapsayan danışmanlık hizmeti veriyoruz.  KIRSAL KALKINMA DESTEKLERİ ALINMASI VE YÜRÜTÜLMESİ HİZMETLERİ Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı, kırsal alanda ekonomik ve sosyal gelişmeyi sağlamak için, gerçek ve tüzel kişilerin ekonomik faaliyete yönelik, öz sermayeye dayalı projeli yatırımlarını teşvik etmek amacıyla hibe desteği verilmesini sağlayan, T.C Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından fonlanan bir kırsal kalkınma programıdır. Tarımsal faaliyetler için geliştirilen yeni teknolojilerin üreticiler tarafından kullanımını yaygınlaştırarak; daha kaliteli ve pazar isteklerine uygun üretim yapılmasını sağlamak, zor şartlarda ve bedenen çalışan üreticilerimizin işlerini kolaylaştırmak ve üretim maliyetlerini düşürerek uluslararası düzeyde rekabet edebilir bir düzeye getirmek için yapılan yatırımlar Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından desteklenmektedir. 2006 yılında başlatılan ve 81 ilde uygulanan bu program kapsamında; verimli bir tarımsal üretim için alt yapının geliştirilmesi, tarımsal ürünlerin işlenmesi, paketlenmesi ve depolanmasıyla ilgili projelere % 50, damla sulama gibi basınçlı sulama projelerine ise % 75 oranlarında hibe desteği verilmektedir.  CE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ CE Belgesi, bir ürünün Avrupa Birliği (AB) sınırları içerisinde serbest dolaşımını sağlayan bir düzenlemedir. Bu belgeye sahip olan ürünler, belirli kriterleri karşılamakta ve bulunduğu kategorideki direktifin gerekliliklerine uymaktadır. Bir ürünün CE işaretine sahip olabilmesi için belirli bir sürecin takip edilmesi gerekmektedir. Bu sürecin zorluğu ve süresi, ürünün özelliklerine bağlıdır. Örneğin, düşük risk sınıfında bulunan bir ürün için herhangi bir CE Belgelendirme kuruluşundan destek almaya gerek yoktur. Ürün için gerekli bütün test, analiz, dokümantasyon ve belgelendirme işlemi, üreticic kendisi tarafındna yapılmaktadır. Fakat yüksek risk sınıfına giren ürünlerde AB’nin onayladığı ve gerekli akreditasyon işlemini tamamlamış CE Belgelendirme kuruluşları ile iletişime geçilmelidir. Üretici, CE Belgelendirme ‘sini kendi yapsa bile, ürün ile ilgili gerekli bütün testleri yapması ve mevzuatta yer alan dokümanları hazırlaması gerekmektedir. İhracat, satış, dağıtım, stok vb gibi süreçlerde, ürünle ilgili bir sorun çıktığında veya bu süreçlerde yer alan herhangi bir kişi ya da kurum tarafından bilgi talep edildiğinde, üretici firma, bu bilgileri en kısa sürede sağlayabilmelidir. Bu nedenle, CE Belgelendirme işlemindeki en önemli kısımlardan biri teknik dosya hazırlığı, ürün piyasaya sunulmadan önce hazır hale getirilmelidir. Eğer, konuyla ilgili belgelendirme hizmeti alınmasa dahi, bu dosyanın hazırlığı ve diğer tüm işlemler için bir danışmanlık firmasından destek alınabilir.  YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Yönetim sistemlerine entegre olmak, küçük ya da büyük tüm işletmeler için kurumsal açıdan önemli bir hamle olarak değerlendirilir. Yönetim sistemleri danışmanlığı çok geniş bir perspektiften değerlendirilmelidir. Genel kalite yönetim sistemlerinin dışında bir de özel, sektörel yönetim sistemlerinden de söz etmek mümkündür. Sektörlerde oluşan gelişmelere bağlı olarak bu sistemler dinamik bir şekilde kendini güncellemektedir. Yönetim sistemleri danışmanlığı denilince akla genelde ilk olarak ISO 9001 gelse de bu sistemleri çeşitlendirmek olasıdır. Rekabetçi ortamın yoğunlaştığı, uluslararası pazarda yer almanın önem kazandığı günümüzde yönetim sistemlerine adapte olan işletmeler, önemli bir adım atmayı başarıyor. Bugün kuruluşlardan beklentilerin her anlamda arttığı söylenebilir. Beklentiler ürünün ya da hizmetin kalitesi ile sınırlı değildir. Artık insana, çevreye, doğaya ya da iş güvenliğine saygılı olunması da hedef kitlenin öncelikli beklentileri arasında girmiştir. Bir açıdan sosyal sorumluluklarını da yerine getirmesi, niteliğinin bir parçası olarak değerlendirilir. İşte yönetim sistemleri danışmanlığı tam olarak bu beklentilere ne şekle karşılık verilmesi gerektiği noktasında size destek sunuyor.  KVKK UYUM DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ 7 Nisan 2016 tarihli, 6698 sayılı kanun ülkemizde, kişisel verilerin korunması özelinde yürürlüğe giren ilk resmi kanun olma özelliğini taşımaktadır. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında, özellikle firmalar için yeni yasal sorumluluklar ortaya çıkmıştır. Genel hatlarıyla Avrupa Birliği’nde uygulanan kişisel verilerin korunmasına ilişkin yasalarla örtüşen 6698 sayılı kanun, AB yasalarına benzese bile, tam bir kopyası değildir. Daha ziyade, AB yasaları ile Türkiye yasalarının birbirleriyle uyumu korunmak suretiyle, kişisel verileri koruma üzerine geliştirilmiş ulusal veri koruma yasası olarak tanımlanabilir. Kişisel verilerin korunmasını sağlayabilmek amacıyla, kurum ve kuruluşlar alanında uzman ve bu sistemi en etkin şekilde uygulayabilecek profesyoneller ile çalışmak isterler. Bu durumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) hakkında danışmanlık alarak sistemi en iyi şekilde kurabilirler. Kişisel verilerin korunması için verilen danışmanlık kapsamları aslında üç aşamalıdır ve bu aşamaların hepsi uygun şekilde tamamlandığında, kişisel veriler korunabilmektedir. 1) Hukuki Danışmanlık 2) Süreç Danışmanlığı 3) Teknik Tedbirler Hakkında Danışmanlık Bu aşamaları başarı ile tamamlayabilen firmalar, kişisel verilerin güvenliğini sağlayarak, ticari hayatında da pek çok avantaj sağlarlar.  YALIN ÜRETİM DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ Yalın Üretim, Maliyeti arttırmadan kaliteyi yükseltmek, stokları arttırmadan teslim süresini kısaltmak, küçük miktarlı siparişleri verimi düşürmeden gerçekleştirmek, sevkiyatları zamanında yapmak, daha az kaynakla daha çok gelir elde etmek, daha az işletme sermayesi ile çalışabilmek ve yeni yatırımlar için kaynak ayırabilmek Yalın üretim hizmet modelimizle üretim sürecinizdeki maliyeti düşürüyor, kaliteyi koruyarak performansı yükseltiyoruz. Bizim için daha az kaynakla daha çok üretim yapabilmek, geleceğin dünyasını bugünden itibaren koruyabilmek anlamına gelmektedir. Sahip olduğumuz bu değerle hem şirketiniz hem de dünyamız için çok daha verimli ve kârlı süreçlere imza atacağımıza inanıyoruz. İşletmenizin üretim bandına yaşanan süreçlerin tamamını yalın üretim prensibine göre şekillendiriyoruz. Üretime değer katmayan aktivite ve eylemleri ortadan kaldırıyor, bu eylemler için sarf edilen efor ve karşılaşılan maliyeti minimuma indiriyoruz. Hem zaman hem de maliyet anlamında birçok israfının önüne geçerek üretim kalitenizi bir üst seviyeye çıkarıyoruz.  MARKA DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ Marka tescili, herhangi bir markanın, ürünün ya da hizmetin ilk kimin tarafından düşünüldüğünü ve tescil ettirildiğini gösteren bir belgedir. Günümüzde markaların korunabilmesi için tescil ettirilmesi gerekmektedir. Doğru bilinen yanlışlardan biri marka ve patentin aynı anlama geldiğidir. Bu iki kavram arasında büyük farklar bulunmaktadır. Marka kullanılmakta olan isim, logo gibi işaretleri korur, patent ise yeni buluşlarınızı koruma amaçlı bir kapsam sağlar. Patent, bir kişinin ya da bir kurumun sahip olduğu buluşa veya bu buluşa konu olan ürüne üretme, kullanma, satma ya da ithal etme hakkına belirlenen süre boyunca sahip olması durumuna verilen addır. Somut olarak hakkın sahibi olduğunu gösteren belge olarak da adlandırılmaktadır. Kişinin sahibi olduğu buluş ile ilgili belirlenen patent süresi boyunca izni olmadan başkaları tarafından kullanılması, üretiminin yapılması ve satışının yapılmasını mümkün değildir. Patent süresi boyunca tüm mülkiyet patent sahibine aittir. Patent alınacak buluş ya da ürün birden fazla kişi tarafından gerçekleştirilmiş ise patent isteme hakkı her bir kişi için eşit olarak bölünmektedir. Bu oranlar kişilerin kendi arasında yapacağı anlaşma ile farklılık da gösterebilmektedir. Ayrıca patentler diğer ürün veya hizmetlerde olduğu gibi satılabilir, lisanslama yöntemleri ile farklı kişilere kiralanabilir. Satılma ve kiralama durumlarının dışında miras yolu ile diğer kuşaklara aktarılabilir.